Sera-Di Badai Asmara

Kalau cuma agak-agak,konon-konon dan juga telahan: Lebih Baik, Lebih Manis, Lebih Afdal Tutup Mulut Diam.

Tentang Diri

My photo
Leluhur, tanah kelahiran di Parit, Perak Darul Ridzuan. Berkhidmat sebagai guru sebelum bertugas sebagai Pegawai Perancang Bahasa di Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP). Pernah bertugas di Bahagian Pengembangan Bahasa Sektor Swasta, DBP Kuala Lumpur (1 tahun), DBP Wilayah Timur, Kota Bharu, Kelantan (7 tahun). Dan kini bertugas di DBP Wilayah Selatan, Johor Bahru, Johor. Menulis puisi, cerpen dan artikel. Karya kreatif tersiar di Mingguan Malaysia, Berita Minggu, Dewan Sastera, Pelita Bahasa, Dewan Bahasa, Tunas Cipta, Wanita, Berita Perak, CAP,dll. Sajaknya Waktu Emas memenangi tempat pertama pertandingan menulis puisi kualiti anjuran Dewan Bahasa dan Pustaka. Cerpennya Tiga Jalur Kasih memenangi hadiah penghargaan dalam Hadiah Sastera Kumpulan Utusan (HSKU) pada tahun 2009 kategori cerpen remaja dan telah diterbitkan dalam antologi cerpen berjudul Batu-Batu di Jalanan dan Puisi Setia Bahasa memperoleh hadiah saguhati dalam Sayembara Menulis Puisi Negeri Johor. Pada tahun 2012 terpilih mengikuti Program Penulisan Sasterawan Muda MASTERA (Majlis Sastera Antarabangsa) XV di Anyer Banten Indonesia. Meminati fotografi dan muzik.

8.6.09

HSKU 2008



Syukran. Cerpen Tiga Jalur Kasih terpilih sebagai penerima hadiah penghargaan, Hadiah Sastera Kumpulan Utusan (HSKU) bagi tahun 2008. Dan saya sangat terharu. Terima kasih kepada rakan-rakan yang menghulurkan ucapan tahniah. Saya percaya mereka sentiasa memerhatikan dan mengharapkan saya akan terus berkembang dalam bidang yang sangat saya kasihi ini. Terima kasih kepada Abdul Hadi Yusoff, Norhisham Mustaffa, Sharrul Rizal Hashim, Sahrunizam Talib, Rusdi Abdul Rahman, Nik Azri, Satinah Ziran dan Saleha Che Seman.

10 comments:

Rusdi Abd Rahman said...

Tuan Yang Mulia,
1. Surat panggilan untuk tuan yang terhormat ada di sini, atau mungkin 'surat itu' merupakan panggilan untuk tuan bekerja di tempat itu kot?
2. 'Rusdi Abd Rahman' tiada kena mengena dalam penghargaan entri ini kerana insan ini tiada apa-apa yang membantu pun (mungkin membantu dalam bentuk seseorang insan itu tidak berapa gemaro kot?).
3. Apa-apapun tahniah atas kejayaan besar ini yang terus melonjak nama tuan jauh pada tahap penulis mapan daripada kalangan penulis/pengkarya yang biasa-biasa sahaja.
4. Apa-apapun juga nama baik tuan tetap insan kerdil ini pertahankan ketika tuan tiada dalam sebuah perbincangan rasmi di sini petang semalam. Sedaya upaya yang ada dan mampu insan kecil ini pertahankan yang hak dan benar!

Melihat Kesunyataan said...

Tahniah diucapkan atas kejayaan sdr. memenangi salah satu hadiah Sastera Kumpulan Utusan-ExxonMobil 2008. Teruskan berkarya!

Wahyu Budiwa Rendra said...

salam sdr yang dihormati,
tahniah atas kejayaan di HSKU 2008. semoga terus cerlang berkarya.

Anonymous said...

wah...Tahniah! InsyaAllah, kita jumpa di Malaysia nanti. =)

-FahdRazy-

cak said...

tahniah..!!

terus berkarya tanpa henti..

>>kenangan tu mmg takleh lupa bro, ngan tok mudim tuuu..tak main2 la doktor2 ni..uhuhu.

azura said...

Tahniah sdr. Azam. Berkarya dan teruskan berkarya. Sdr. RAR,saya tahu 'perbincangan rasmi' itu...nama baiknya perlu dipertahan.

Ibnu Ahmad al-Kurauwi said...

Azam,
Apa lagi yang boleh dikatakan melainkan ucapan tahniah. Teruskan menulis!

4 Kay-E said...

Wah .. Tahniah!!!
Berbakat rupanya owner blog ni :)
Keep up the good work.

Azhar Salleh said...

Salam AZAM,
Harap-harap masih tidak terlewat untuk mengucapkan TAHNIAH dan SYABAS atas pemilihan cerpen Tiga Jalur Kasih! Teruskan berkarya.

zanazanzaly said...

Salam,
beriya tanya kita pergi ke tak? uh, kelibat awak sekilas pun pun kami tak nampak. Selain menang cerpen tu, tahniah juga untuk puisi "setelah banjir" yang masuk senarai 20.

Arkib