Sera-Di Badai Asmara

Kalau cuma agak-agak,konon-konon dan juga telahan: Lebih Baik, Lebih Manis, Lebih Afdal Tutup Mulut Diam.

Tentang Diri

My photo
Leluhur, tanah kelahiran di Parit, Perak Darul Ridzuan. Berkhidmat sebagai guru sebelum bertugas sebagai Pegawai Perancang Bahasa di Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP). Pernah bertugas di Bahagian Pengembangan Bahasa Sektor Swasta, DBP Kuala Lumpur (1 tahun), DBP Wilayah Timur, Kota Bharu, Kelantan (7 tahun). Dan kini bertugas di DBP Wilayah Selatan, Johor Bahru, Johor. Menulis puisi, cerpen dan artikel. Karya kreatif tersiar di Mingguan Malaysia, Berita Minggu, Dewan Sastera, Pelita Bahasa, Dewan Bahasa, Tunas Cipta, Wanita, Berita Perak, CAP,dll. Sajaknya Waktu Emas memenangi tempat pertama pertandingan menulis puisi kualiti anjuran Dewan Bahasa dan Pustaka. Cerpennya Tiga Jalur Kasih memenangi hadiah penghargaan dalam Hadiah Sastera Kumpulan Utusan (HSKU) pada tahun 2009 kategori cerpen remaja dan telah diterbitkan dalam antologi cerpen berjudul Batu-Batu di Jalanan dan Puisi Setia Bahasa memperoleh hadiah saguhati dalam Sayembara Menulis Puisi Negeri Johor. Pada tahun 2012 terpilih mengikuti Program Penulisan Sasterawan Muda MASTERA (Majlis Sastera Antarabangsa) XV di Anyer Banten Indonesia. Meminati fotografi dan muzik.

14.1.10

UPM


FOTO OLEH : SYAIDUL AZAM KAMARUDIN

4 comments:

Rusdi Abd Rahman said...

Tuan Azam,
Letaklah pula foto-foto UTM yang duduknya di Skudai, Johor itu, bolehlah bangkitkan sikit kebanggaan buat warga Johor sekalian di sini.

Azhar Salleh said...

Salam AZAM,
Foto-foto tuan, jika dijadikan poskad, alangkah baiknya! Saya memang pengumpul dan peminat poskad sejak akhir-akhir ini. Teruskan berfoto!

mohamad kholid said...

aku rindu... lama nian aku tidak kembali ke kampus hijau ini

4 Kay-E said...

lamanya tak tgk kehijauan UPM...
Nice pic..

re: gambar abang&adik tu Daddy edit :P

Arkib