Sera-Di Badai Asmara

Kalau cuma agak-agak,konon-konon dan juga telahan: Lebih Baik, Lebih Manis, Lebih Afdal Tutup Mulut Diam.

Tentang Diri

My photo
Leluhur, tanah kelahiran di Parit, Perak Darul Ridzuan. Berkhidmat sebagai guru sebelum bertugas sebagai Pegawai Perancang Bahasa di Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP). Pernah bertugas di Bahagian Pengembangan Bahasa Sektor Swasta, DBP Kuala Lumpur (1 tahun), DBP Wilayah Timur, Kota Bharu, Kelantan (7 tahun). Dan kini bertugas di DBP Wilayah Selatan, Johor Bahru, Johor. Menulis puisi, cerpen dan artikel. Karya kreatif tersiar di Mingguan Malaysia, Berita Minggu, Dewan Sastera, Pelita Bahasa, Dewan Bahasa, Tunas Cipta, Wanita, Berita Perak, CAP,dll. Sajaknya Waktu Emas memenangi tempat pertama pertandingan menulis puisi kualiti anjuran Dewan Bahasa dan Pustaka. Cerpennya Tiga Jalur Kasih memenangi hadiah penghargaan dalam Hadiah Sastera Kumpulan Utusan (HSKU) pada tahun 2009 kategori cerpen remaja dan telah diterbitkan dalam antologi cerpen berjudul Batu-Batu di Jalanan dan Puisi Setia Bahasa memperoleh hadiah saguhati dalam Sayembara Menulis Puisi Negeri Johor. Pada tahun 2012 terpilih mengikuti Program Penulisan Sasterawan Muda MASTERA (Majlis Sastera Antarabangsa) XV di Anyer Banten Indonesia. Meminati fotografi dan muzik.

17.6.09

Karya Lama dari Fotopages

Laman fotopages saya sudah tidak aktif. Peringkat awal minat dalam fotografi itulah ruang pengkaryaan saya. Dua hari lalu seseorang menelefon saya. Dia ingin membeli gambar dari laman fotopages tersebut. Saya agak terkejut kerana inilah pertama kali karya fotografi saya diingini sehingga sanggup dibeli! Sedangkan gambar itu saya ambil menggunakan kamera kompak yang kecil sahaja sebelum berpeluang memiliki NIKON D60. (catatan: Bukan dua gambar ini yang dibeli oleh insan tersebut)



FOTO OLEH: SYAIDUL AZAM KAMARUDIN




FOTO OLEH : SHABIHAN (MOMENT CAPTURE)
DIEDIT OLEH :SYAIDUL AZAM KAMARUDIN

3 comments:

LITTLESTARS said...

lorrr.... berpindah rupanya kau...

Rusdi Abd Rahman said...

Azam,
Sedih... tiadakah insan ingin membeli foto tentang Gunung Ledang itu? Hehehe...

ILHAM HAMDANI said...

Salam perkenalan,

Tuan Syaidul yang dihormati,

1. Tahniah dengan kemenangan 3 Jalur. Santai yang sungguh berisi, begitulah catatan Tuan di dalamnya!

2. Saya ingin berguru banyak dengan Tuan, bagaimana menulis, dan bagaimana mengambil gambar juga. Kebetulan, dua itu ada persamaan antara kita .. setakat ini.

Terima kasih.

IlhamHamdani,
Canberra, Australia

Arkib